ELCO plus spol. s r.o.

  O společnosti

  IT dodávky, servis

  WiFi Internet

  WinElco ERP

  WinElco Odbyt

  Elco Industry IS

  Elco Helpdesk

  Reference

  Certifikace

  Aktuality

  Kontakty

  Kde nás najdete



  

Mimosoudní řešení sporů

Co to znamená?

  • Spotřebitel má právo řešit spor s prodávajícím mimosoudně, což znamená bez nutnosti podávat žalobu k soudu.
  • Subjekt mimosoudního řešení sporů (ADR) je nezávislá instituce, která pomáhá oběma stranám dosáhnout dohody.
  • Prodávající je povinen informovat spotřebitele o:
    • Subjektu mimosoudního řešení sporů, který je pro jeho oblast podnikání příslušný.
    • Internetové adrese tohoto subjektu.
    • Možnosti využití tohoto způsobu řešení sporu.

Kdo řeší spotřebitelské spory v ČR?

Hlavním orgánem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v České republice je:

  • Česká obchodní inspekce (ČOI) – její internetová adresa je www.coi.cz.
  • V některých odvětvích mohou spory řešit také další instituce, např.:
    • Finanční arbitr ČR – pro spory v bankovnictví a platebních službách.
    • Český telekomunikační úřad – pro spory v oblasti telekomunikací –
    • Jak to probíhá?

      1. Spotřebitel podá návrh na mimosoudní řešení sporu u příslušné instituce.
      2. Instituce zahájí řízení a pokusí se vést obě strany k dohodě.
      3. Řízení je zdarma nebo velmi levné a zpravidla trvá několik měsíců.
      4. Pokud se strany nedohodnou, spotřebitel stále může podat žalobu k soudu.





      Dodáváme počítače, servery, tiskárny a další periferie ...