Mimosoudní řešení sporů
    
    Co to znamená?
    
        - Spotřebitel má právo řešit spor s prodávajícím mimosoudně, což znamená bez nutnosti podávat žalobu k soudu.
 
        - Subjekt mimosoudního řešení sporů (ADR) je nezávislá instituce, která pomáhá oběma stranám dosáhnout dohody.
 
        - Prodávající je povinen informovat spotřebitele o:
            
                - Subjektu mimosoudního řešení sporů, který je pro jeho oblast podnikání příslušný.
 
                - Internetové adrese tohoto subjektu.
 
                - Možnosti využití tohoto způsobu řešení sporu.
 
             
         
     
    
    Kdo řeší spotřebitelské spory v ČR?
    Hlavním orgánem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v České republice je: 
    
        - Česká obchodní inspekce (ČOI) – její internetová adresa je www.coi.cz.
 
        - V některých odvětvích mohou spory řešit také další instituce, např.:
            
                - Finanční arbitr ČR – pro spory v bankovnictví a platebních službách.
 
                - Český telekomunikační úřad – pro spory v oblasti telekomunikací  – 
 
		  
     
    
    Jak to probíhá?
    
        - Spotřebitel podá návrh na mimosoudní řešení sporu u příslušné instituce.
 
        - Instituce zahájí řízení a pokusí se vést obě strany k dohodě.
 
        - Řízení je zdarma nebo velmi levné a zpravidla trvá několik měsíců.
 
        - Pokud se strany nedohodnou, spotřebitel stále může podat žalobu k soudu.
 
     
 |